Onderscheid leidt tot resultaat

Onderstaand een bericht op 1.10.2010 gepubliceerd bij www.commercieelexcelleren.nl:

smerig toetsenbord

Help-it heeft in de afgelopen vijftien jaar bewezen succesvol aan de weg te timmeren op het gebied van werkplek support. Het totaalconcept dat dit bedrijf biedt, laat geweldige resultaten zien wat betreft hardware onderhoud, kabelmanagement en systeembeheer. Want Help-it is meer dan een ‘computer schoonmaakbedrijf’. Hoe onderscheidt Help-it zich van andere bedrijven en wat is er innovatief aan hun service?

“Onze voorspoed en noviteit ligt in ons totaalconcept, ook wel lifecycle management genoemd,” legt relatiemanager Hay Hutjens uit. “Wij helpen organisaties vanaf de plaatsing van werkplekken tot recycling aan toe. In de tussentijd zorgen we ervoor dat deze bekwaam worden onderhouden.” De oude dag van een werkplek weet Help-it met heel wat jaren te rekken door middel van het aangeboden onderhoudspakket.

Baanbrekend: intern opgeleide IT-specialisten

Onder meer verantwoordelijk voor het succes van Help-it zijn de vijftien werknemers die intern zijn opgeleid tot IT-specialist. Een baanbrekend feit wat je niet snel ziet bij andere organisaties. Hutjens: “Wij geven ze een specifieke interne opleiding waarin naast de technische kennis, communicatieve vaardigheden voorop staan. Het samenspel van die twee is van groot belang om kwaliteit te garanderen en de samenwerking met de klant zo prettig mogelijk te laten verlopen.”

Hay Hutjens

Doorbraak in werksfeer

Voordeel van het lifecycle management is dat de hoogopgeleide systeembeheerder of IT-manager op deze manier ontlast wordt in zijn werkzaamheden. Hij hoeft zich niet druk te maken om dit soort kleinigheden, omdat hij weet dat Help-it het goed voor hem regelt. Iedere manager weet dat er in een bedrijf op dit punt een doorbraak in werksfeer kan plaatsvinden.

Bijkomend voordeel van het onderhoudspakket dat Help-it aanbiedt, is dat computers jaren lang trouwe dienst kunnen leveren. Computers, printers en servers trekken stof aan als een magneet, maar omdat Help-it ze professioneel schoonmaakt, hoeft de hardware pas na acht of negen jaar vervangen te worden. Is er in de tussentijd bijvoorbeeld extra geheugen nodig, dan kunnen de Help-it professionals dit toevoegen zonder dat de rest van het systeem daar last van heeft.

Hygiënisch aspect

De organisaties waar Help-it haar diensten inmiddels aan heeft geleverd, van overheidsbedrijf tot supermarkt, zijn zeer te spreken over deze unieke manier van aanpak. Relatiemanager Mick Huising licht toe: “Van MKB tot multnational, de grootte van organisaties maakt niet uit om profijt te hebben bij de werkzaamheden van Help-it. Managers én werknemers zijn onder andere zeer te spreken over het hygiënisch aspect van onze werkplekopschoning: de baas weet dat hij voldoet aan de Arbowet, de werknemer hoeft zich geen zorgen te maken over rondzwermende bacteriën.”

Preventief te werk gaan

Hay Hutjens vertelt tenslotte kort wat Help-it kan betekenen: “We plaatsen computers, registreren ze, sluiten ze aan en werken kabels overzichtelijk weg met behulp van labeling. Vervolgens zorgen we voor het onderhoud van de werkplekken. Te denken valt dan aan preventieve dieptereiniging van de hardware of het schoonmaken van toetsenborden, muizen en telefoons. Bovendien maken we bij ieder bezoek aan het bedrijf een inventarisatie-overzicht. Op die manier raakt er nooit iets kwijt.” Aanvullende diensten van Help-it zijn onder andere: beameronderhoud, het verhuizen van werkplekken en het vernietigen van gegevens op het moment dat er nieuwe apparatuur komt.

Toekomstvisie

Door Help-it in te huren ontzorgt een bedrijf zijn medewerkers en bespaart het geld, omdat ‘dure mensen’ niet belast worden met relatief kleine problemen. Tevens gaat de apparatuur langer mee dan voorheen. Help-it bespaart dus niet alleen in de kosten, het neemt bovendien veel zorg weg op meerdere plekken in een bedrijf. Letterlijk en figuurlijk. De toekomstvisie van Help-it is dan ook helder en eenvoudig tegelijk: zo veel mogelijk bedrijven ontzorgen op IT-gebied.

Comments

  1. Dit is een topverhaal dat ik doorstuur naar mijn werkgever! Thx

Speak Your Mind

*